Pressentation av Anders Berglund

Presentationer av medlemmar

Moderator: Moderatorgruppen

anders
Site Admin

Pressentation av Anders Berglund

Inlägg av anders » tis 15 nov 2005, 13:37

Jag är en glad, positiv och 33 - årig kille som trivs med att jobba med datorer. Jag är utåtriktad, nyfiken och villig att lära. På min fritid sitter jag hemma framför min dator, träffar mina vänner, lyssnar på musik och tänker på lantstället i Jämtland.

Jag jobbade på ett utbildningsföretag för funktionshindrade som pc-samordnare i 6 år. Genom mitt arbete fick jag se att de fanns en uppsjö av hjälpmedel, både hårdvara och mjukvara.
En bekant som hade en ide att kartlägga vilka lokaler i Stockholm som var tillgänglig för olika handikappgrupper, de skulle läggas ut på nätet så småningom. När de hade skapat sidan för lokalt bruk så fick jag komma och titta på den.

I samma veva pratade en annan bekant om att börja skriva hur olika saker var tillgängligt.
Jag såg att de fanns så många som pratar och gör ett jätte arbete inom tillgänglighet. En fråga som jag ställde mig. Varför finns de ingen hemsida som knyter ihop allt som görs. Arbetar alla ”bara” för sin sak.
Genom mitt intresse för att skapa hemsidor. Beslöt jag mig för att öppna en hemsida för tillgänglighet. De blev en community, där man bl.a. få de senaste nyheter, egen gästbok, fotoalbum och diskutera i forum. Sidan är unik i sitt slag.