Karin

Presentationer av medlemmar

Moderator: Moderatorgruppen

Farmor

Karin

Inlägg av Farmor » fre 21 apr 2006, 14:44

För er som läst på Personlig assistent är jag nog ett känt namn, även på Muskelsjuk finns jag under namnet KarinSch, Eftersom det börjar bli tråkigt kallar jag mig här för Farmor, mest beroende på den otroliga lycka det är att vara farmor till en liten snuttepojk på 7 månader.
Jag jobbar inom IL rörelsen som rådgivare till både brukare och assistenter, samt håller utbildningar och föredrag både om IL och om assistans. Även ute och föreläser om annat såsom ångest och hur man på arbetsplatser och inom vården kan bemöta detta (arbetade tidigare på Ångestsyndromsällskapet som ombudsman), om att ha fosterbarn (hade några när mina egna var mindre och jag friskare) samt om hur det är att vara övervakare och kontaktperson åt missbrukare. (Arbetade i tidernas begynnelse på soc med unga missbrukare och har fortsatt med det ideellt eftersom de unga ofta har det så svårt i vårt kalla samhälle.
Jag hoppas att vara mer välkommen här än på PA och att någon kan ha glädje av mina erfarenheter och kunskaper, skulle vilja skaffa ett eget forum där man kan diskutera assistans från arbetsledarnas och arbetsgivarnas sida men har inte tid just nu så är ni några som är intresserade får ni gärna höra av er.
Farmor Karin