Som om du skulle bry dig (Hur man som rörelsehindrad blir..

Alla krönikor

Moderator: Moderatorgruppen

Woman_73

Som om du skulle bry dig (Hur man som rörelsehindrad blir..

Inlägg av Woman_73 » tis 15 nov 2005, 12:33

Hur man som rörelsehindrad blir bemött av myndigheter
Jag vet att vi aldrig träffats förut. Men du kan väl ändå försöka förstå. När jag pratade med dig så skrev du ner en del av det jag sa. Men jag såg på dig att du var inte speciellt intresserad. Det jag sa gick in genom ditt ena öra och ut genom det andra.
Men jag kanske inte ska begära för mycket. Att du ska ha koll och vilja alla väl. Jag vet i och för sig inte vad du har för uppfattning om mig. Du kanske tycker att jag ska vara glad och tacksam. Att om man har ett jobb med lönebidrag så ska allt vara okej. Som jag uppfattade dig så sa du att trött på jobbet blir vi alla ibland. Jo visst är det så men oftast så brukar det ju gå över. Man är bara trött på jobbet en viss period. Men för mig har det inte gått över utan jag har varit trött på mitt jobb dom senaste 3 åren så man kan säga att det vuxit fram hos mig. Jag gillar mina arbetskamrater. Men jobbet är alldeles för monotont för mig och jag kan betydligt mer än vad mina arbetsuppgifter kräver.Tyvärr så hade jag en känsla av att du inte skulle förstå mig innan jag ens hade hade träffat dig. Men ska ju inte nedvärdera människor jag vet men tyvärr så blev det så och denna gång hade jag rätt. Och jag är absolut säker på två saker och det är: Jag vill inte träffa dig någonsin mer. Då fixar jag ett eget jobb utan lönebidrag vem vet ? :-)
Du får inte ta hand om mitt lönebidrag nästa gång jag får ett jobb utan då vill jag ha någon annan.
För en sak är säker jag kommer att få ett nytt jobb på ett eller annat sett jag ger mig inte. Du har ingen aning vem du har att göra med. Jag ger mig inte i första taget!!!!!!!