Syselsättning

Arbete och utbildning

Moderator: Moderatorgruppen

orjan.is
Kontakt:

Syselsättning

Inlägg av orjan.is » lör 13 jan 2007, 15:12

Hej Jag vill starta en diskution om hur det är för funktionshindrade när man inte har eller kan få något arbete.

Tills den sista januari har jag gått på lönebidrag som it-tekniker men eftersom det är arbetsbrist så har de sägt upp mig.

Med nya regeringen så har a-kassan blivit sämre för abetslasa. Min tänke är att jag skulle försöka att söka det som hette pentin förut. Genom detta har man en säker ekonomi..

Sen funderar jag på vad man kan syselsätta sig med för att inte bara sitta hemma hela dagarna.

Hoppas att några här vill diskutera dessa funderingar och kanske komma med råd till en klille som skänner sig lite uppgiven.

Ha de gott

anders
Site Admin

Inlägg av anders » lör 13 jan 2007, 16:38

När jag skrev detta så upptäckte att jag hade missat att lägga ut en krönika som var me förut på tillganglighet.se. Den är i samma ämne. http://www.tillganglighet.se/community/ ... php?t=1823

Jag tycker också att de är en svår fråga.
Jag vet flera som bara går hemma.
Det gäller att aktivera sig, Utveckla sina intressen och träffa folk.

De är skrämande att vi gömms undan satestiken på arbetsmarknaden, på de sättet.

ace
Kontakt:

Inlägg av ace » fre 27 apr 2007, 22:22

Oavsett vad, så glöm aldrig - DU äger DITT liv! Ta strid mot tristessen! Engagera dig i något Du brinner för - affirmation, positivt tänk.
Ett förslag till lite sysselsättning, är att gå in på min blogg ;). Finns lite tips på hur Du kan påverka Ditt liv.
http://www.nogg.se/startpage.asp?idHomepage=2275

orjan.is
Kontakt:

Inlägg av orjan.is » lör 28 apr 2007, 10:55

Hej tack för tipset. jag ska kolla lite på din hemsida

Skriv svar