OS

Anders Berglunds krönikor
anders
Site Admin

OS

Inlägg av anders »

Os är över för denna gången. Är OS verkligen över? Mer om det senare. Jag var en flitig tv-tittande under de två veckorna.

Från en svensk sida blev det bästa OS på många år. Det regnade in medaljer till svenskar, 7 guld, 2 silver och 5 brons. Vilket gav en 6:e plats i medalj-ligan.

När man säger, nu ska Sverige spela ishockey mot Finland så ”räknar” man med att det är herr-ishockey. Annars skulle man säga dam-kronorna. Varför?

Hur skulle det låta med, Sverige tog silver i ishockey och det är en stor framgång, man slog ut USA i kvarten. Nästan alla skulle tänka på herrarna och då är det ingen framgång på gränsen till fiasko och en del personer skulle nog få lämna sina jobb. Hockeyn hade ju alla sina bästa spelare och var ute efter revansch. Oj, jag ”glömde” ordet dam framför ishockey. Ja men då är det jättebra och firas.
När man pratar om alpint, ja då kan det lika vara dam eller herr. Hm, var ligger logiken.

Börjar inte OS den 10 mars? Oj, jag menade Paralympics.

Jesper

OS

Inlägg av Jesper »

haha :) strålande sagt. Jag har själv funderat mycket kring det där och aldrig riktigt förståt logiken

Skriv svar